Meteen naar de inhoud

Pascal Koole

Trots op het MBO!

  • Home
  • I-coaches
  • Microlearning
  • About

Onzinnige regels en gewoonten in organisaties

Op 7 juli 2019 Door Pascal In onderwijs algemeen, onderwijs innovatie

‘Waarom doen we dit zo?’- ‘Omdat we dat altijd zo gedaan hebben’. ‘Bloempjes van Catharina de Grote’ heb ik altijd al fascinerend gevonden (Catharina zette een soldaat op wacht bij een mooie bloem. Jaren later …

Verder lezen

Pilot module veranderkunde voor i-coaches

Op 20 mei 2019 Door Pascal In afstandsonderwijs, Blended leren, I-coaches, mbo, Mediawijsheid, onderwijs innovatie, Professionalisering docenten

Een van de vijf modules die we binnen de ‘Peergang voor mbo-i-coaches’ ontwikkelen draait om de rol van veranderkundige. I-coaches hebben eigenlijk altijd te maken met (het begeleiden van-) veranderingen in de onderwijsteams.

Verder lezen

Wat doet de i-coach nou eigenlijk echt in de mbo-school?

Op 19 mei 2019 Door Pascal In Differentiatie in het mbo, I-coaches, mbo, onderwijs innovatie, Professionalisering docenten

‘De inzet van i-coaches wordt gekoppeld aan onderwijskundige doelen’ staat in de publicatie Bruggen Bouwen. Logisch natuurlijk, i-coaches helpen hun colleges en onderwijsteams bij het realiseren van beter onderwijs, ondersteund met ict. Maar is dat …

Verder lezen

Het Learning Experience platform neemt het leren over!

Op 16 mei 2019 Door Pascal In mbo, onderwijs innovatie, Professionalisering docenten

Leerplatform nieuwe stijl – Gisteren mocht ik een kijkje nemen in de keuken van een aantal vooruitstrevende bedrijven. Hun ontwikkelkeuken voor medewerkers om preciezer te zijn. Zo’n 15 bedrijven en een aantal opleidingsinstellingen die hebben …

Verder lezen

ICT-businesscase voor mbo klaar in drie dagen, het kan!

Op 12 mei 2019 Door Pascal In I-coaches, mbo, Mediawijsheid, onderwijs innovatie

In de meeste mbo-instellingen worden beleidsplannen en/of businesscases ontwikkeld. Er is een probleem of ambitie, er wordt een plan ontwikkeld, consensus bereikt, geld vrijgemaakt en er start een projectgroep, dienst, team met een verbetertraject (zo …

Verder lezen
Kennisnet

Online workshop geven? Doe het maar! (deel 6)

Op 16 april 2019 Door Pascal In Geen categorie, I-coaches

Gisteravond was de derde en laatste online synchrone workshop aan 16 mbo- i-coaches. Het ging goed en was weer leuk en leerzaam. We hebben een uitgebreide eind-evaluatie gedaan op inhoud en vorm van het Wikiwijs …

Verder lezen
Kennisnet

Online workshop geven? Doe het maar! (deel 5)

Op 13 april 2019 Door Pascal In afstandsonderwijs, Blended leren, I-coaches, mbo, Mediawijsheid, onderwijs innovatie, Professionalisering docenten

Vanavond de tweede online workshop voor 15 i-coaches. Michel van Ast en Laura van den Ouden namen ons mee in interventies (wanneer grijp je als trainer in tijdens een workshop en wanneer is dat niet …

Verder lezen

Digitale leeromgeving voor docenten, contentcreatie

Op 21 maart 2019 Door Pascal In Geen categorie

Als je het met elkaar gaat hebben over een digitaal ‘leerplatform’ dan kom je al snel een aantal vragen tegen zoals: 1. Hoe zorgen we ervoor dat we geen ‘Mercedes bouwen die in de garage …

Verder lezen

Digitale leeromgeving voor docenten, introductie

Op 21 maart 2019 Door Pascal In Geen categorie

De ROC-Academie van ROCMN is onderdeel van P&O met als focusgebied de professionalisering van werknemers (in de praktijk). Het gros van onze medewerkers (ca. 1300) is docent/onderwijsverzorgende. Omdat de onderwijsteams steeds sterker hun eigen professionalisering …

Verder lezen

Online workshop geven? Doe het maar! (deel 4)

Op 19 maart 2019 Door Pascal In afstandsonderwijs, Blended leren, I-coaches, mbo, Mediawijsheid, onderwijs innovatie, Professionalisering docenten

Vanavond was het zover, de eerste online workshop die we verzorgen aan 16 i-coaches die werken in 6 verschillende mbo-instellingen. De eerste module die we nu aan het pilotten zijn is de module ‘Trainer vs …

Verder lezen

Berichtnavigatie

«Vorige berichten 1 … 6 7 8 9 10 11 Volgende berichten»

Zoeken

Categorieën

Ik heb een grote passie voor onderwijs. Iedereen zou altijd en overal de kans moeten krijgen om te kunnen leren wat en hoe hij dat wil. Wij ‘onderwijsmensen’ hebben de mooie taak om dat waar te maken, te faciliteren, te begeleiden, motiveren, inspireren. We leven in een geweldige tijd met elke dag meer mogelijkheden om te leren en te ontwikkelen, wat een rijkdom!
WordPress Thema: Chronus by ThemeZee.